be my friend

Tro det eller ej, men nu kan mitt namn, Hanna Hautanen, förknippas med vattenskidor. Dödsplankor. Ett Tappert försök att bli vän med vattnet.
Men jag tänkte; vafan. Klarade Alice det på typ 10:e gången så borde jag klara det.
Haha, efter andra gången upptäckte jag att jag kunde sära på benen betydligt mycket mer än vad jag kunnat gjort tidigare. På tredje försöket var jag uppe. Haha, på dödsplankorna. Igårnatt kollade jag igenom min äldre kusins pojkväns bilder på facebook. Där han flög över vattnet med typ en snowboard (jag är inte insatt i sånt här, med andra ord är det väldigt nytt så jag har inte den blekaste om vad allt heter).
Jag tänkte på det när jag åkte själv, ska jag ta den här vågen? Ska jag lyfta nu? Hur mycket jag än försökte så kom jag ingenstans.
Dom sa att bara du har böjda ben, skidorna uppåt har muskler i benen och hittar balansen så ska det gå bra.
- sen får du va vrång också 
Just det, jag har inte rört på min kropp på flera (säkert månader också för den delen, men det låter bättre med veckor...) veckor, så jag tvivlar på att det är var mina enorma ben muskler som stack fram när jag klarade att stå på dessa skidor, jag tror att det var mitt sinne för att vara bättre än Alice som steg fram. Vrånghet. Envishet. Vinnarskalle.
Nog för att jag är helt lam i armar och ben nu, men det var det värt det
I bilen hem skrek Jina åt mig sådär överraskande som man låter när man precis har klarat nästsista banan på super mario då när man får möta och rädda prinsessan från draken; du va mycket bättre än Alice!
Det gjorde mig gott


Jag lägger in ett inlägg med bilder och video på Alice senare. Kanske på mig själv också, men dom har Alice så det spörs vad som händer.
Annars kan ni kolla på www.tookaann.blogg.se - hon kommer säkert lägga ut bilder och video.


Dagen är inte slut än, nu ska jag ta en ridtur på mitt hjärta med Alice. Känner att jag måste få upp motivationen igen, jag känner liksom inget sug till att gå ut till stallet..

Over and out SIMMA LUGNT ↑


Kommentarer
Postat av: Lindis

Ni var ju super duktiga idag, själv sitter jag här med stel nacke och öm axel, jag kanske är för gammal för dödsplankorna! Vrånghet , envishet och vinnarskalle kommer man långt på, Vad tror du det var som tog mig runt!? =)))Kram Linda

2010-07-12 @ 22:23:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0